El niu de la comella

El Niu de la Comella és el Projecte d’Educació Viva, Art i Natura per criatures d’ 1 a 6 anys de l’Associació Escola del Bosc La Comella

Qui som?

Gloria

Monteagudo Robledo

Mestra d’Educació Infantil i llicenciada en psicopedagogia. Amb diferents formacions en Educació Viva. Cofundadora i acompanyant de la Tribu del Gaià des del 2014. Mare de dues criatures.

L’Escola del Bosc La Comella és una associació formada per educadores i famílies nascuda al 2022

Silvia

Rodó Ferrer

Mestra d’Educació Infantil i Tècnica Superior en Arts Plàstiques i Disseny en il·lustració i joiera artística.
Amb diferents formacions en Educació Viva i Lliure.
Tallerista d’Arts Plàstiques.

Bases Pedagògiques

Educació Viva

És un projecte orgànic que evoluciona segons les necessitats de les criatures i les famílies i acompanyants que en formem part.

El currículum es va creant en l’acció.

Joc lliure i espontani

“Tots els aprenentatges més importants de la vida es fan jugant”

F. Tonucci

“El joc afavoreix l’activitat física, el desenvolupament cognitiu, el pensament creatiu, el desenvolupament d’habilitats socials i el benestar emocional positiu”

Heike Freire

“El joc, per ser joc, sempre ha de ser lliure”

Natura i Art

L’Art i la Natura, presents també al nostre entorn, són eixos vertebradors del projecte.

Els processos creatius com a font d’experimentació i aprenentatge i la natura de la que en formem part, ens permeten mantenir la connexió amb el nostre interior.

Acompanyament Emocional

Per tenir cura de l’autoestima i auto-imatge de cada criatura, procurem un entorn de seguretat física i emocional, cuidant el nostre llenguatge, sense judicis, validant i acompanyant cada sentiment i emoció.

Com ho fem?

A través de la observació preparem

Espais

Materials

Propostes

Projectes

Sortides

Que ens ajuden a obrir el món a les criatures

Adaptació

Procés important on es crea un vincle afectiu de seguretat i confiança entre famílies i acompanyants.

El dia a dia

De 8:30 a 9:00h

Acollida matí

De 9:00 a 14:00h